עד לפני שנים לא רבות, כשחברות בנייה רצו להקים משרדי מכירות ליד פרויקטים שלהן, הן היו משתמשות בצריפים או חדרים מאולתרים באזור. בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות ליד כל פרויקט בנייה משרד מכירות מעוצב יפה אשר נמצא בתוך מבנה נייד.
משרדי מכירות ניידים אינם אופייניים רק לחברות בנייה, לא מעט חברות בתחומים רבים בוחרות להשתמש במשרדים אלו, בוודאי כשהן צריכות למכור מוצרים או שירותים מסוימים בשטח, כך למשל בירידים, תערוכות, או במקומות בהם אין אפשרות לבנות מבנה קבע, אז הן משתמשות באותם משרדי מכירות ניידים.
הרעיון של אותם משרדים הוא מאוד פשוט, מדובר על מבנה בדמות קרוואן, אך הוא הרבה יותר גדול ונעים, בדרך כלל הוא כולל חדר אחד או יותר, עם מיזוג אוויר, חשמל, ריהוט יפה, מקום לאירוח הלקוחות ועוד. לא פעם אותם משרדים מהווים אנטיתזה למה שקורה בחוץ, בוודאי אם מדובר באתר בנייה. הלקוחות יכולים להיכנס ולהתרשם במשרד מתצוגה של הפרויקט, מודלים והדמיה, בזמן שבחוץ הבנייה היא בשיאה.
לפני שניגע ביתרונות של משרדי מכירות ניידים, נציין שבדרך כלל, נהוג להקים את המשרד בשלב ראשוני מאוד, זאת על מנת שיהיה ניתן כבר מהתחלה לקבל לקוחות. יש חברות שמציבות את המשרדים עוד לפני שהאבן הראשונה הונחה במקום ויש חברות שמעדיפות להציב את המשרדים בשלב מאוחר יותר, על מנת שהלקוחות יראו שהעבודה החלה. מלבד העובדה שהמקום משמש כמשרד מכירות, הרי שלא פעם מתרחשת שם עבודה משרדית ופגישות שונות שקשורות לפרויקטים ואינן בהכרח בתחום המכירות.
יתרונות של משרדי מכירות ניידים
היתרון הראשון והבולט הוא, היכולת להעביר את המשרד ממקום למקום. במקום שנצטרך להקים בכל מקום משרד מחדש, ניתן להציב מבנה נייד כזה שנבנה בבניה קלה, ואז אפשר להעביר אותו ממקום למקום, מפרויקט לפרויקט.
היתרון השני, מבנה שכזה מסמל רצינות, אחריות. כך הלקוחות מגיעים למקום נוח בו הם יכולים לשבת עם אנשי המכירות של החברה וללמוד על הפרויקט או על פרויקטים אחרים. אם אנחנו נשב עם הלקוחות במבנה אחר, ארעי או חדר בתוך המבנה שזה עתה נבנה, זה לא יהיה נוח ולא נעים.
היתרון השלישי, עצם האופי של המבנה. הוא בנוי בצורה מאוד איכותית. הוא מאפשר שימוש בכל התשתיות הנדרשות, הוא גדול, יש בו מקום לריהוט ולדברים אחרים. כמו כן, משרדי מכירות ניידים, בדרך כלל, נראים מאוד ייצוגים, דבר שהוא חשוב כשמסתכלים על עולם המכירות.
היתרון הרביעי, המבנה יכול להימצא במקום עד סיום הבנייה, הוא לא מפריע, הוא לא מסכן את העבודה, למעשה אין קשר אמיתי בין העבודה על הפרויקט לבין המבנה.זה מקל מאוד על העבודה של שני הצדדים, של אנשי המכירות מחד ושל הפועלים ואנשי המקצוע מאידך.